Klantenservice

Veelgestelde vragen.

Waarmee kunnen wij u helpen? De snelste manier om antwoord op uw vraag te krijgen is door onze zelfhulpsectie. U vindt antwoord op vragen over uw bestelling, het retourproces, maatvoering, hoe een riem in te korten en nog veel meer onderwerpen.

Riem inkorten

Iedere riem die u bij Ten Eekelder besteld kunt naar de gewenste maat maken.

Het kan goed zijn dat deze te lang is. Door een mooi systeem kunt u het eenvoudig inkorten! Het enige wat u nodig heeft: schroevendraaier, schaar, gaatjestang, meetlint, pen en de volgende instructies.

  1. Doe de riem door uw broek en trek hem aan zoals u de riem wilt dragen. Zet vervolgens een streepje aan de binnenkant van de riem op de plek waar het pinnetje van de gesp zit.
  2. Leg de riem op een vlak gedeelte (bijv. een tafel) en haal de gesp los met een schroevendraaier. Leg de kleine schroefjes en gesp apart.
  3. Meet de afstand tussen het 3e huidige gaatje en het streepje die u bij stap 1 heeft geplaatst.
  4. Knip de gemeten afstand, waar de gesp normaal gesproken zit, eraf.
  5. Leg het afgeknipte stuk op de riem en maak met de gaatjestang een gaatje op de plek waar de gesp moet komen.
  6. Gaatje gemaakt? Dan kunt u de gesp weer bevestigen aan de riem d.m.v. een schroevendraaier.

Wilt u dit liever niet zelf doen? Kom langs en wij maken de riem gratis voor u op maat! Een goede schoenmaker in de buurt kan de riem ook inkorten.

Maat

Er bestaan verschillende maataanduidingen, u vindt in de onderstaande tabel alles over de verschillende maatvoeringen.

NLUKUS ManUS Vrouw
34 1
35 2 4
35,5 2,5 4,5
36 3 5
36,5 3,5 5,5
37 4 6
37,5 4,5 6,5
38 5 7
38,5 5,5 7,5
39 6 6,5 8
39,5 6,5 7 8,5
40 7 7,5 9
40,5 7 8 9,5
41 7,5 8,5 10
41,5 8 9 10,5
42 8 9 11
42,5 8,5 9,5 11,5
43 9 10
43,5 9,5 10,5
44 10 10,5
44,5 10 11
45 10,5 11,5
45,5 10,5
46 11 12
46,5 11,5 12,5
47 12 13
48 13


Garantie en Reparatie

Op schoenen en riemen heeft u 1 jaar garantie op fabricagefouten. Mocht er iets kapot gaan aan de schoenen dan laten wij dit beoordelen door de desbetreffende fabrikant om te kijken of dit onder de garantie valt.

Stuur een mail naar: webwinkel@teneekelder.nl of neem contact op met onze klantenservice +31742912453.

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kunt u bij ons terecht voor uw reparatie. Het hangt van de reparatie of dit kosteloos kan worden opgelost en/of het binnen de fabrieksgarantie valt. U kunt langskomen in één van onze winkels met uw schoenen, riem of tas. Mocht dit niet mogelijk zijn dan kunt u altijd een mail sturen naar webwinkel@teneekelder.nl met een foto van uw schoenen, riem of tas of neem telefonisch contact op met onze klantenservice. 074-2912453

Retourneren en Ruilen

Is het artikel toch niet naar wens? Dan kunt u deze binnen 14 dagen terug sturen. Wat moet u doen?

Retourneren via de post (vanuit NL)

1. Stop het product of de producten die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de verzendzak. Let op, mocht u de Ten Eekelder verzendzak niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige doos of zak.

2. U heeft via de mail een retourlink toegezonden gekregen. Deze kunt u terugvinden in de mail van PostNL waarin u ook voor het eerst uw track and trace code te zien krijgt. Als u op deze link klikt hoeft u alleen maar het retourlabel te downloaden en vervolgens te printen.
U plakt het retourlabel op de verpakking. (Dit geldt alleen voor klanten die retourneren vanuit NL)
Retourneren vanuit het buitenland zijn voor uw eigen kosten.

3. U brengt het artikel naar het dichtstbijzijnde PostNL punt bij u in de buurt. U kunt het pakket afgeven, de betaling voor het retour zenden is reeds door ons gedaan.

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen ook terug brengen bij een Ten Eekelder-winkel. Het betaalde bedrag wordt dan teruggestort op de manier waarop u hebt betaald.

De portokosten voor uw retourzending zijn voor klanten uit Nederland* gratis. Het retourlabel kunt u terugvinden in de mail van PostNL waar ook uw track & trace code in staat. Het retourneren voor klanten uit België of Duitsland is niet gratis, mits het om een ruiling gaat of er een foutief of defect product door ons is verstuurd.

U kunt uw bestelling kosteloos terug komen brengen in één van onze winkels in Hengelo. Het betaalde bedrag wordt dan teruggestort op de manier waarop u hebt betaald.

Het is uiteraard mogelijk om uw artikel om te ruilen voor een andere maat, kleur of ander model.

  1. Ruilen in de winkel

Neem uw bestelling mee naar één van onze winkels en ruil uw item voor het gewenste item.

  1. Webwinkel

Helaas is het niet mogelijk om uw artikel via onze webshop te ruilen. Wij adviseren om het gewenste artikel te bestellen en de schoenen die niet naar wens zijn terug te sturen via een PostNL-punt. Zo loopt u geen risico dat in de tussentijd het gewenste artikel wordt verkocht. In dit geval vergoeden wij de retourkosten. Stuur een mail naar webwinkel@teneekelder.nl of neem contact op met onze klantenservice: +31742912453.

Mocht uw bestelling niet naar wens zijn dan kunt u deze binnen 14 dagen met bon, naam en (IBAN)rekeningnummer terugsturen naar:

Ten Eekelder Schoenen
Enschedestraat 5
7551 EE HENGELO (OV)

Het kan gebeuren dat u om wat voor reden uw retourformulier kwijt bent. Geen probleem, het enige wat u hoeft te doen is een briefje maken met daarop de volgende gegevens.

Naam:
(waar uw IBAN-nummer op staat)
IBAN:
Telefoonnummer:
Reden van retour:

Het retourlabel kunt u weer terugvinden in de mail van PostNL.

Bezorgen

Uw bestelling wordt thuis geleverd door PostNL. U ontvangt een Track & Trace code om het pakket te volgen zodra het pakket is verzonden.

Bent u niet thuis op het moment van bezorgen? Dan zal de bestelling bij één van uw buren worden geleverd. Mocht het niet lukken om het pakket te bezorgen bij één van uw buren, dan zal PostNL het pakket de volgende dag nog een keer aanbieden of afgeven bij een PostNL-punt. U kunt uw pakket volgen met uw Track&Trace code op www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/track-en-trace/

Het is uiteraard mogelijk om uw pakket in onze winkel in Hengelo op te halen. U kunt dit aangeven bij de verzendmethode. Als u het pakket besteld en u wilt het pakket in filiaal Hengelo afhalen dan kan dat vaak de volgende werkdag. Bestelt u het pakket op vrijdag dan kunt u het pakket pas maandag komen afhalen, u ontvangt dan een mail dat u uw pakket kunt komen afhalen. Neem uw orderbevestiging mee als bewijs.

Betalen

Ja, alle prijzen die op teneekelder.nl vermeld staan zijn inclusief BTW.

U kunt veilig online betalen via iDeal, Paypal, Belfius, Klarna, Creditcard, KBC en Sofort.

U kunt ook achteraf betalen met Klarna, dit is mogelijk vanaf een bedrag van 150 euro*.

Bestellen

Stap 1: Kies uw nieuwe paar schoenen of accessoires uit.
Stap 2: Plaats uw artikel(en) in uw winkelmand.
Stap 3: Vul uw persoonlijke gegevens in.
Stap 4: Controleer uw adres.
Stap 5: Betaal het artikel via de gewenste betaalwijze: Ideal, Creditcard of Paypal.
Stap 6: Controleer nogmaals uw gegevens en bestelling en kies ‘’bestelling afronden’’.

Door op de maatbalk te klikken ziet u of het artikel in de gewenste maat nog beschikbaar is. De voorraad op onze webshop is tevens de voorraad van onze winkel in Hengelo.

Is het artikel uitverkocht? U kunt een e-mail sturen naar webwinkel@teneekelder.nl met daarin het artikelnummer en de vraag of het desbetreffende artikel nog te bestellen is.

Uw bestelling wordt maandag t/m zaterdag binnen 48 uur geleverd. Besteld u vrijdag na 11:00 uur dan ontvangt u uw bestelling binnen 72 uur.

Let op: In de maanden november en december kunnen de levertijden langer zijn dan hierboven genoemd. Daarom adviseren wij uw aankopen tijdig te doen. Mocht u na 48 uur uw pakket nog niet hebben ontvangen, houdt dan uw track and trace code goed in de gaten, vaak is er een vertraging opgelopen. Mocht uw track and trace code de status 'manco' aangeven, geen paniek wij vragen u om geduldig af te wachten tot de status wordt veranderd. Mocht u na 10 dagen nog niks hebben ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen op het nummer 074-2912453. Tot die tijd vragen wij u om geduldig te wachten. Hartelijk dank voor uw begrip!

Uw bestelling wordt gratis opgestuurd vanaf €75,-. Voor bestellingen met een bedrag lager dan €75,- betaald u altijd €6,95 verzendkosten. Voor klanten uit België en Duitsland is het gratis verzenden vanaf €100. Voor bestellingen lager dan €100 betaald u €8.50 verzendkosten.

Het kan zijn dat de bevestiging van uw bestelling in de spam/ongewenste inbox is beland. Controleer daarom ook deze inbox voor een Ten Eekelder e-mail notificatie. Het kan ook zijn dat u uw mailadres foutief heeft ingevoerd, neem dan contact op met onze klantenservice 074-2912453.

Als uw bestelling nog niet is verstuurd, kunnen wij het adres voor u wijzigen. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via 074-2912453.

Als uw bestelling nog niet is verstuurd, kunnen wij voor u de bestelling annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 074-2912453.

Over

Ten Eekelder Schoenen is sinds 1905 gevestigd in Hengelo. In onze stijlvolle winkel vindt u meer dan 60 internationale schoenenmerken en riemen- en tassenmerken van onder andere Floris van Bommel, Lilian schoenen, Pertini, Giorgio, Toral, Dr. Martens boots en Sendra. Al meer dan 100 jaar wordt de collectie schoenen, riemen en tassen met veel zorg samengesteld zodat wij de kwaliteit, goede pasvorm en een compleet aanbod kunnen aanbieden. Ten Eekelder is een begrip in Twente waar eerlijk advies voorop staat. Shop onze onderscheidende collectie schoenen voor heren en dames in één van onze winkels of ontdek het op onze webshop. De bestelling wordt binnen 48 uur bij u thuisbezorgd!

Op dit moment zijn er geen vacatures beschikbaar.

U kunt een mail sturen naar: webwinkel@teneekelder.nl. Wij streven er naar om uw mail binnen een werkdag te beantwoorden. U kunt altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Bel naar: +31742912453.

Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 10:00 - 17:00.